Eerste boodschappen + Personeelsfeest

27 december 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

06/12/2019

Eindelijk is het zover. Na een lange tijd geld inzamelen gaan we nu eindelijk (een deel) uitgeven!

Voor we naar Kaapstad gingen hebben we geld ingezameld, zodat we mooie spullen kunnen kopen voor het ziekenhuis. We hadden een mooi bedrag opgehaald en waren erg tevreden. Tijdens onze eerst week stage werd het al snel duidelijk waar we het geld aan uit wilde geven. De kinderen droegen kapotte kleren (niet eens in hun eigen maat), ze moesten met zijn alle enkele handdoeken delen (die vol zaten met gaten), op de baby afdeling moeten ze twee weken doen met een pak babydoekjes, etc. Toen ik dit aan mijn familie vertelde zijn zij gelijk gaan bedenken hoe ze meer geld konden inzamelen. Mijn moeder kwam met het idee om op de school waar zij werkt een kerstactie te bedenken. Alle kinderen kregen een envelopje, waar ze wat geld in konden doen als ze dat wilde. Deze actie liep erg goed, er is dan ook een super mooi bedrag opgehaald van ruim 1100,- We konden dus niet wachten om wat spullen te kopen!

We hadden van onze stage coördinator een lijst gekregen met spullen die op het moment hard nodig zijn. Op de lijst stond deo, zeep, shampoo, haarborstels, babydoekjes en nog veel meer toiletartikelen. Met deze lijst zijn wij naar Clicks gegaan, een gigantische drogisterij (beetje vergelijkbaar met een soort kruidvat). We hebben hier aardig wat gevonden en 4 manden volledig gevuld. Heel veel babyspullen, maar ook heel veel verzorgingsproducten voor tieners. Verder hebben we zelf ook nog wat dingen uitgezocht die niet op de lijst stonden. Zoals nagellak, elastiekjes, en gezichtshanddoekjes. Bij de kassa waren ze dan ook aardig lang bezig. Vervolgens konden we het gelijk brengen naar het St. Josephs. De personen die over het ingezamelde geld gaan, komen helaas niet heel dankbaar over. Het personeel is erg blij met de spullen, maar de coördinator heeft alleen maar commentaar dat ze meer deo nodig heeft, dat ze de bonnetjes wilt en de tandenborstels niet meer nodig heeft. Dit vinden we zelf erg jammer. We vonden het zo leuk om de boodschappen te doen en voor een eerste keer vonden wij het al aardig wat boodschappen. Er komen nog meer ladingen aan, maar verspreid over de periode dat wij er zijn. Erg jammer dat niet iedereen het kon waarderen.

We hoefde vandaag geen stage te lopen, want er was een personeelsfeest. Hier is het nu namelijk zomervakantie, wat betekent dat er minder personeel rondloopt. Om nog een laatste keer met zijn alle te zijn, organiseerde ze dus het personeelsfeest. Zo leuk om dit een keer hier mee te maken. Er was een buffet, een dj, er kwamen dansers en verder werd er ook heel veel gedanst door het personeel. Ook kregen wij nu al een bedankje, omdat we vrijwilligers zijn! Dat is dan wel weer super lief!

‘S avonds hebben we samen met wat huisgenootjes gezellig gebraaid op ons dakterras. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als barbecueën. Dat was ook erg gezellig.

Voor het weekend hebben we weer leuke dingen op de planning staan, namelijk surfen en een bezoekje aan de botanische tuin Kirstenbosch.

1. Mama:
    27 december 2019
    Goed bezig! Niks bonnetjes maar inkopen en afleveren! Super goed meiden!
  2. Elly Buis:
    Lieve Isabel,
    Ik heb weer een mooi verhaal van jullie belevenissen gelezen.
    Jullie hadden een mooi bedrag bij elkaar om heel veel spullen voor het ziekenhuis te kopen.
    Laat je niet door een negatieve reactie beïnvloeden.
    Jullie hebben het goed gedaan en het komt voort uit goede bedoelingen. Je hebt van die mensen.....
    Met dit soort reacties doe je de goede reacties keer twee en de negatieve reacties deel je door twee, dan heb je bijna altijd een positief resultaat.
    Geniet nog van alle mooie dingen in het mooie Zuid Afrika. Je ouders komen ook bijna en dat is fijn om naar uit te kijken. Voor straks een goede jaarwisseling.
    Hart. Gr.
  3. Bren en mar:
    27 december 2019
    Laat je niet van de wijs brengen. Jullie zijn goed bezig!!
  4. A.G.M. de Vreede:
    29 december 2019
    Dat is waar! Succes verder én heel veel plezier met je ouders!