Giraffen, pinguins, stranden, natuurbrand!

29 november 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We hebben al een aantal dingen ondernomen sinds we hier zijn! Als eerste hebben we Waterfront bezocht. Dat is eigenlijk een heel gezellig winkelcentrum aan het water. Het is daar gezellig druk, je hebt verschillende winkeltjes en hele lekkere restaurantjes.

Verder zijn we woensdag de 20e naar Oranjezicht City Farm Market geweest. Een gezellige foodmarkt met lekkere hapjes. Hier hebben we dan ook avond gegeten.

Die vrijdag zijn we naar een Giraffe House geweest, op aanraden van andere stagiaires. Nou dat was leuk! Er waren giraffen, zebra's, struisvogels, krokodillen, apen, schildpadden, geiten en nog een aantal andere dieren. De entree was ong. 3 euro p.p. en dan krijg je ook nog een emmertje mee om de dieren te voeren. Super leuk, maar soms ook wel een beetje eng! Vooral bij de struisvogel! Vervolgens nog wat gegeten in een super schattig restaurantje, het zat een beetje verstopt tussen de wijnvelden maar het was zeker de moeite waard. In de middag zijn we naar het strand gereden, Camps Bay. Een heel mooi strand, maar ook veel mooie rotsen. Hier hebben we een paar uurtjes gelegen om even bij te komen. 's Avonds gingen we met de meiden uit het huis uiteten, om vervolgens het nachtleven van Kaapstad te ontdekken. Het werd een latertje, maar het was zeker gezellig!

Zaterdag was het een mindere dag, een goede reden om eventjes bij te komen van de avond ervoor. Vandaag hebben we enkel wat boodschappen gedaan.

Zondag zijn we eerst naar een botanische tuin gereden. De Harold Porter National Botanica Gardens. Het was een super mooie rit er naar toe, door de bergen, met fantastisch uitzicht. Onderweg liep er nog een aap over de weg. De botanische tuin viel alleen erg tegen. Blijkbaar is er een jaar geleden een giga brand geweest. De tuin is hierdoor erg beschadigd, bomen zien nog zwart en je kan niet overal meer lopen. Er zouden ook 2 mooie watervallen zijn, maar door de brand is het pad daarheen verwoest. Vervolgens gingen we naar Betty's Bay. Een strand waar we pinguïns konden spotten. Niet de bekende Boulders Beach, maar wel een variant op. Zo lief, al die pinguïns en ook zo dichtbij! Echt leuk om dat zo te zien. Het liefste wilde ik ze knuffelen, maar dat mag helaas niet. Als laatste wilde we op de terugweg nog een stop maken bij een schattig klein kerkje in het dorp. Helaas was deze blijkbaar ook volledig afgebrand. Kleine tegenvaller, maar toch indrukwekkend om te zien wat zo'n brand nou met een land doet. In de avond hebben we nog wat drankjes gedaan met wat huisgenoten en toen vonden we het wel weer mooi geweest.

In de afgelopen week hebben we Signal Hill bezocht. 's Avonds zijn we met alle huisgenootjes naar deze berg gegaan om de zonsondergang te bekijken. Het was zo mooi en ook erg gezellig! Het was alleen wel een probleempje om weer van de berg af te komen, er kwamen namelijk bijna geen taxi's omhoog.. Nadat we een taxi hadden beloofd fooi te geven wilde hij ons gelukkig op komen halen. Al met al hebben we ongeveer 1,5 uur gewacht!

We hebben het erg naar ons zin en ik kan niet wachten om meer mooie plekjes van Kaapstad te zien!

1. Elly Buis:
    30 november 2019
    Lieve Isabel,
    Met veel plezier heb ik je verslag gelezen.
    Je doet een hoop ervaringen op en dat neemt niemand je af.
    De werkomstandigheden zijn niet te vergelijken met wat wij hier gewend zijn. Wat is het toch bepalend waar of je geboren bent.
    De hygiëne is ver weg. Dit is in Nederland niet mogelijk.
    Fijn dat je met twee anderen daar bent.
    Geniet ook van de omgeving. Kaapstad is mooi en Waterfront is zeker een bezoek waard.
    Behalve werken en ervaring opdoen is ook het bezoek van een aantal bezienswaardigheden leuk.
    Lieve Isabel, geniet van je verblijf daar en fijn dat je ouders eind dec komen.
    Veel liefs.
  2. Elly Buis:
    30 november 2019
    Lieve Isabel,
    Wat een heerlijk verslag. En het is behalve vermoeiend ( soms eigen schuld 😉😉) ook fijn om behalve stage te lopen, ook al die andere zaken mee te pakken.
    Een aantal zaken, die je beschrijft, ken ik.
    Camps Bay, schitterend en daar lekker relaxen, dat lijkt mij ook wel wat.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Enjoy. Veel liefs Elly Buis
  3. Joop en Jeanet Zuydgeest:
    10 december 2019
    Hallo Isabelle. Mooie maar ook verdrietige verhalen. Helaas is het in de wereld niet overal gelijk. Geniet desondanks van alle ervaringen. Veel liefs. Joop en Jeanet